Language: PL | EN |RU | RO | BY | LT | AE

 
laser welding machines most xtlaser

NEW: LASER WELDING

pyxar most

NEW: WELDING HELMET PYXAR MOST

cat chemia

Technical chemistry

Welding Automation & Robotics

Welding Automation & Robotics

Accessories for gas cutting

ACCESSORIES FOR GAS CUTTING

Safety products

Safety products

Supportive equipment

SUPPORTIVE EQUIPMENT

Brazing and soldering consumables

Brazing and soldering consumables

Abrasives

ABRASIVES

Band sawing machines

Band sawing machines

Welding equipment

Welding equipment

cat most

MOST, A BRAND WHICH JOINS

News

Podsumowanie targów Metal Show & TIB w Bukareszcie

METAL SHOW TIB

 

 

 

 

 

Nasza spółka zagraniczna RYWAL Romania, miała zaszczyt uczestniczyć w prestiżowych targach Metal Show & TIB, które odbyły się w dniach 14-17 maja 2024 w renomowanym Centrum Wystawienniczym Romexpo w Bukareszcie.

Read more ...

WEARWELL - Platformy robocze Foundation

weawell foundation

 

 

 

 

 

WEARWELL - Platformy robocze Foundation. Sprawdź jakie korzyści przyniesie Tobie stosowanie mobilnych platform.

Read more ...

Innowacyjne rozwiązania dla przemysłu: Nasza firma na Targach Przemysłowa Wiosna w Kielcach

orginalnosc 3m 135px

Po raz kolejny będziemy brać udział w Targach Przemysłowa Wiosna, które odbędą się w Kielcach 19-22 marca 2024 roku. W tym roku zaprezentujemy dwie ekspozycje, z których każda została starannie zaplanowana, aby dostarczyć innowacyjnych rozwiązań przemysłowych.

Read more ...

Our Brands

GOLD - Golden connection

gold square

Under GOLD brand you can find many high quality welding consumables. 

Read more ...

MOST - the brand which joins

cat most

Our own brand, designed especially for welding industry. High quality for reasonable prcies.

Read more ...

We are a producer

We are a producer of high quality welding consumables and abrasive materials at reasonable price. We also own a bandsaws blades welding manufactury.

Please feel free to contact us.

Welding wire production plant in Łącko near Inowrocław.

Approvals: MOST SG2 ITS TÜV, DB, GL, DNV, PRS MOST SG3 ITM TÜV, DB, DNV, PRS

łącko
łącko
łącko
łącko
łącko
łącko
łącko

Bonding of bandsaw blades in Lacko near Inowroclaw

Offer:  Bandsaw blades of various parameters for all kinds of band saws.

zgrzewalnia
zgrzewalnia
zgrzewalnia
zgrzewalnia
zgrzewalnia
zgrzewalnia

Manufacturing plant of abrasive materials in Mszana Dolna

 Offer: Abrasive materials of all kinds and destination.

mszana foto
mszana foto
mszana foto
mszana foto
mszana foto
mszana foto
mszana foto

esab logo

Urządzenia HandyPlasma 35i/45i, seria drutów PURUS, urządzenia serii Fabricator

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejsze OWŚUS określają warunki, na jakich Serwis RYWAL-RHC realizuje usługi napraw, konserwacji, przeglądów, montażu, uruchomienia urządzeń oraz szkolenia w obsłudze tychże urządzeń.
  2. Usługi napraw dzielą się na usługi gwarancyjne i pogwarancyjne.
    • Usługi gwarancyjne są to usługi wykonywane w ramach gwarancji własnych produktów marki MOST, oraz urządzeń producentów dla których jesteśmy Autoryzowanym Punktem Serwisowym. Warunkiem przyjęcia do naprawy gwarancyjnej jest możliwość stwierdzenia daty zakupu / produkcji urządzenia.
    • Usługi pogwarancyjne Serwis RYWAL-RHC wykonuje dla urządzeń własnych sprzedawanych pod marką MOST oraz urządzeń producentów dla których serwis RYWAL jest Autoryzowanym Punktem Serwisowym którym skończył się termin ochrony gwarancyjnej lub klient utracił prawo do gwarancji.
  3. Usługi naprawcze innych urządzeń możemy wykonać zgodnie z wiedzą serwisanta i na odpowiedzialność klienta.
  4. Procedury zgłoszeń serwisowych oraz sposoby świadczenia usług są wspólne dla serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego.
  5. Warunki świadczenia usług serwisowych spisane w indywidualnej, pisemnej umowie zawartej z klientem, mają pierwszeństwo przed OWŚUS.

2. PROCEDURA ZGŁOSZEŃ SERWISOWYCH

  1. Rozpoczęciem procedury serwisowej jest zgłoszenie przez klienta zapotrzebowania na usługę. Zgłoszenie może być zrobione osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem internetowego zgłoszenia naprawy urządzenia spawalniczego lub uchwytu. Formularz zgłoszenia jest dostępny na stronie serwis.rywal.com.pl
  2. Naprawa urządzenia dokonywana jest w serwisie lub u klienta. Jest to uzależnione od rodzaju usterki oraz typu urządzenia. W przypadku napraw gwarancyjnych w serwisie, transport urządzenia odbywa się na koszt gwaranta. W przypadku napraw pogwarancyjnych za transport ponosi koszty klient.
  3. Zgłoszenie serwisowe powinno zawierać informacje o urządzeniu : typ, s/n, oraz opis usterki, dane kontaktowe klienta.
  4. Urządzenie powinno być kompletne np. w przypadku urządzenia spawalniczego musi być uchwyt spawalniczy, w przypadku kołkownicy – pistolet, w przypadku ostrzynki elektrod – uchwyt elektrodowy.
  5. Zgłoszenie serwisowe dokonane w dzień roboczy po godz. 16.00 oraz w sobotę, niedzielę lub święta uznaje się za dokonane o godz. 8.00 najbliższego dnia roboczego.
  6. Dla każdej naprawy otwierany jest dokument Zgłoszenia Serwisowego ZSR. Wystawienie dokumentu następuje w chwili fizycznego przyjęcia urządzenia do naprawy. Dokument zawiera potwierdzenie przyjęcia urządzenia, opis usterki, wykaz dodatkowego wyposażenia i wykonane czynności, wykaz wymienionych podzespołów oraz ocena jego sprawność po naprawie. Na dokumencie tym klient potwierdza przekazanie urządzenia do naprawy oraz odbiór po naprawie i jego sprawność po naprawie. Kopia dokumentu trafia do rąk klienta.

3. PROCEDURA ŚWIADCZENIA USŁUGI SERWISOWEJ

  1. Po dostarczeniu urządzenia do serwisu, serwis w ciągu 48 godzin jest zobowiązany rozpatrzyć zgłoszenie i poinformować klienta o statusie naprawy i w przypadku naprawy odpłatnej, przedstawić klientowi kosztorys tej naprawy. Złożenie urządzenia do naprawy, oznacza wyrażenie przez klienta zgody na dokonanie odpłatnej ekspertyzy. W przypadku urządzenia spawalniczego – 150 pln netto i osprzętu gazowego – 40 pln netto, w przypadku odstąpienia przez klienta od usługi naprawy.
  2. O dodatkowych uszkodzeniach które zostaną zlokalizowane przez serwisanta, a wartość naprawy zwiększy się ponad 100 pln netto, klient zostanie powiadomiony e- mailem i od jego decyzji będzie zależało dalsze postępowanie naprawcze. Do 100 pln netto, serwis nie musi konsultować dodatkowych kosztów z klientem.
  3. Części zamówione i zakupione do naprawy nie podlegają zwrotowi. Klient w przypadku rezygnacji z naprawy, ponosi koszt związany z ich zakupem.
  4. Wszelkie czynności związane z działaniem serwisu są wykonywane z należytą starannością, wiedzą i zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi przewidzianymi przez producenta.
  5. Serwis RYWAL RHC dołoży wszelkich starań, aby wykonanie usługi nastąpiło w jak najkrótszym czasie.
  6. Ustala się czas naprawy gwarancyjnej i odpłatnej nie dłuższy niż 14 dni – w przypadku urządzeń produkcji krajowej i nie dłuższy niż 30 dni dla urządzeń produkcji zagranicznej.
  7. Serwis RYWAL RHC oferuje na czas naprawy urządzenie zastępcze podobnej klasy i zbliżonych parametrach. Jeżeli klient chce skorzystać z urządzenia w określonym czasie naprawy – jest to użyczenie odpłatne. W przypadku przekroczenia terminu naprawy z winy serwisu – jest to użyczenie darmowe. Każdorazowo musi być spisana umowa użyczenia.
  8. Każdą naprawę odpłatną kończy wystawienie faktury dla klienta.
  9. Uszkodzone części, zużyte płyny po naprawach pogwarancyjnych stanowią własność klienta i jest on zobowiązany odebrać je z serwisu przy odbiorze urządzenia.

4. GWARANCJA NA ŚWIADCZONE USŁUGI

  1. Gwarancja na usługę serwisową wynosi 3 miesiące. Jest to gwarancja na wykonaną pracę i części użyte do naprawy. Wyjątek stanowią części do urządzeń Lorch – gwarancja na nie wynosi 6 miesięcy.
  2. Oprócz gwarancji – usługi serwisowe (czyli dzieło podlega również rękojmi). Zgodnie z literą prawa – KC art. 556, 557 §1 i art. 568 – naprawiając urządzenia już używane, po okresie ochrony gwarancyjnej stosuje się jednoroczny okres rękojmi dla konsumentów.
  3. Serwis RYWAL-RHC wyłącza rękojmie dla usług serwisowych B2B.
  4. Jeżeli takie same usterki w naprawionych urządzeniach występują cyklicznie, serwis może odmówić kontynuowania naprawy ze względu na bezradność wobec problemu. Zwracana jest wówczas ostatnia kwota zapłaty za usługę.
  5. Rękojmia może zostać wyłączona całkowicie, gdy do naprawy zostaną użyte części na wybór których usługodawca nie miał wpływu (np. części używane i zaaprobowane lub dostarczone przez klienta.) Fakt taki zostanie odnotowany w Zleceniu Serwisowym ZSR. Podobnie ma się sprawa z częściami nieoryginalnymi – gdy oryginalne części są już niedostępne na rynku.
  6. Po naprawie urządzenia, gwarancja jest udzielana wyłącznie w zakresie dokonanej naprawy.
  7. W przypadku powtórnej wymiany części (dotyczy naprawy gwarancyjnej) gwarancja na tę część rozpoczyna się od nowa. Natomiast w przypadku rękojmi - biegnie ona dalej.
  8. Gwarancja i rękojmia po naprawie nie obejmuje przypadków, gdy powstanie usterki zostało spowodowane z winy użytkownika – zdarzeń mechanicznych, nieodpowiednich warunków pracy (wskazanych przez producenta), niewłaściwej, niezgodnej z instrukcją obsługi eksploatacją urządzenia.

5. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Wydawanie urządzeń z serwisu jest realizowane tylko i wyłącznie na podstawie oryginału dokumentu ZSR który otrzymał klient zostawiając urządzenie w serwisie.
  2. Reklamacja na wykonaną usługę winna być złożona przez klienta natychmiast po stwierdzeniu niezgodności Usługi Serwisowej ze Zleceniem serwisowym. Serwis jest zobowiązany ustosunkować się do reklamacji w terminie 14 dni. Jeżeli termin ten nie zostanie dotrzymany, reklamację należy uznać za uzasadnioną.
  3. W sprawach nie uregulowanych niniejszymi Ogólnymi Warunkami Świadczenia Usług Serwisowych, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.

Szanowni Państwo,

Zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23.10.2019 r.  w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa oraz przepisów polskich niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy, pracownicy jak i osoby współpracujące mogą dokonać zgłoszenia nieprawidłowości korzystając z poniższych formularzy.

 

Tryb zgłoszenia i jego rozpatrzenie reguluje obowiązująca w RYWAL-RHC Sp. z o.o. „ Procedura dotycząca przyjmowania zgłoszeń oraz  podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami” -

Procedura dotycząca przyjmowania zgłoszeń oraz  podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami.

Idź do procedury

 

Zgłoszenia z wykorzystaniem poniższych formularzy mogą dotyczyć nieprawidłowości  lub naruszeń:

a) objętych zakresem stosowania prawa dotyczące następujących dziedzin:

  • zmówienia publiczne
  • usługi, produkty i rynki finansowe oraz zapobieganie praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
  • bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami
  • bezpieczeństwo transportu
  • ochrona środowiska
  • ochrona radiologiczna i bezpieczeństwo jądrowe
  • bezpieczeństwo żywności i pasz, zdrowie i dobrostan zwierząt
  • zdrowie publiczne
  • ochrona konsumentów
  • ochrona prywatności i danych osobowych oraz bezpieczeństwo sieci i systemów informacyjnych
  • etyki w zatrudnieniu
  • zachowań niepożądanych w relacjach pracowniczych, mobbingu lub dyskryminacji (w tym molestowania lub molestowania seksualnego) 

 

Formularz zgłoszenia nieprawidłowości.

Idź do formularza

 

b) ochrony sygnalisty i podjęcia działań odwetowych

Formularz zgłoszenia działań odwetowych.

Idź do formularza

 

Zgłoszenia można również dokonać  przesyłając mail na adres: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Zgodnie z przepisami osoba dokonująca zgłoszenia powinna mieć uzasadnione podstawy, by sądzić w świetle okoliczności i informacji jakimi dysponuje w momencie zgłoszenia, że zgłaszane przez nią kwestie są prawdziwe.

Zgodnie z obowiązującą w RYWAL-RHC Sp. z o.o. procedurą dotyczącą przyjmowania zgłoszeń oraz podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami otrzymane zgłoszenie zostanie przekazane Komisji, która rozpatrzy go w trybie przewidzianym odrębnymi regulacjami lub  przepisami prawa powszechnie obowiązującego, o ile w ocenie Komisji charakter i przedmiot zgłoszenia uzasadniają jego rozpatrzenie.

Na gruncie dyrektywy 2019/1937 zgłaszający objęty jest ochroną przewidzianą w przepisach pod warunkiem, że zgłaszający miał podstawy sądzić, że informacja w przekazywanym zgłoszeniu jest prawdziwa a jej przedmiot jest naruszeniem prawa.

Zgodnie z Art.39 ustawy dokonanie zgłoszenie lub ujawnienie publiczne nieprawdziwych informacji lub danych może podlegać karze grzywny lub karze pozbawienia wolności.

 

 

 

grupa 1

RYWAL-RHC Group

Welcome to the website of RYWAL-RHC, Polish market leader in welding. For almost 30 years, the specialty of our offer are the materials and welding equipment, as well as abrasive materials and accessories, personal protective eqipment and many other goods and equipment in the field of joining and cutting metal using heat.

We manufacture equipment and materials under our own brand MOST and distribute welding equipment of world known brands, so we are sure that our product range stands out for its reliability and high class. We are happy to advise you which welding consumables are appropriate, and what welding equipment should be used in a particular process.

If you are interested in a professional welding machine, technical chemistry, abrasives or other goods from the welding industry, we encourage you to familiarize yourself with our proposals, and our service.

certyfikat iso 175

EN ISO 9001:2015 / EN ISO 14001:2015

The "RYWAL - RHC" company's mission  is to achieve total customer satisfaction through specialization in comprehensive sales service in the whole area of processes, in which the joining and cutting of materials with the use of heat take place.

The „RYWAL – RHC” Board, being aware of the impact of the company on the environment, made a commitment to ongoing and planned reduce the negative impact on the environment. This includes preventing pollution and meeting applicable regulatory requirements and other requirements relating to the Company, to which it has committed and which relate to its environmental aspects.

In order to maintain and deepen gained the customers' trust, the Board is committed to continuous improvement of products quality and care for the environment, taking into account the needs and expectations of other interested party while meeting legal requirements and standards.

Read more ...

 

grupa 3

The biggest network of welding stores

"RYWAL-RHC Group" makes the biggest network of welding stores in Europe, and it consists of polish industry companies RYWAL-RHC Sp. z o.o., INTEGRATOR RHC Sp. z o.o., Elkrem Sp. z o.o., Platforma Filtrowentylacyjna Sp. z o. o., Towimor S.A., as well as foreign companies: SOLIK SK in Slovakia, RYWAL-LT in Lithuania, RIVAL-SVARKA Belarus, RME Middle East FZCO in UAE and RYWAL-RHC Romania SRL.

grupa 4

Knowledge based on experience

Consultancy::

Trust our commercial and technical advisor, and we will prepare solutions tailored to your needs.

Welding Vademecum:

Instructional videos and product videos on our YouTube channel.